lørdag 4. april 2015

Pop-up boks til pappa 80 år

Da min far fylte 80 år tidligere i år, 
ville jeg lage noe helt spesielt til han.
Noe som gjenspeilet karriere og hobbyer opp igjennom årene.

Jeg hentet inspirasjon fra Elin som er rååååå på å lage slike pop-up bokser i alle varianter

Min ble slik:


 Min far har alltid vært glad i sjøliv og fiske.
Laks er noe han alltid har hatt en lidenskap for, han har fisket både i elv og i sjø.
Gamle seilbåter ( geitbåter) er en annen av hans store hobbyer.
Fra vi var små har vi hørt om den Chevroleten han hadde da han var ungdom, 
og biler er også noe han alltid har hatt interesse  for. 
Dermed ble det disse tre som fikk pryde boksen.

Tallene er fra et sett med tall fra Quickutz og 
Gratulerer-dies fra Kaboks

Min far har vært yrkesmilitær hele livet.
Nå på sine gamle dager hadde han en opprydding 
og fant disse stjernene som var en del av hans uniform.
De gav han til meg, for jeg kunne sikkert bruke dem til noe i scrappinga.
Og hva passet vel bedre enn å gi dem tilbake i form av et kort ...til han.


Tekstene jeg har brukt er fra  North Star Design ( North Star Stamps) 

 Slik er er kortet når det er sammenlagt,
 lett å gi bort og veldig dekorativt på gavebord eller til å vise frem ellers når det er satt opp. 

Deltar med dette hos:
Kort O Mania - #127 - Anythings goes 
Scandinavian Paper Fun  - #3 - Bursdag 
Scrappegarasjen - #9 - Dokumentasjon 
Stampartic - Mars - Bruk Stempel ***   TOPP 3   ***


5 kommentarer:

  1. Kjempefint May Grethe :)

    Jeg vil tro at faren din ble kjempe glad for kortet :)

    SvarSlett
  2. Kjempe fin... Det ble kult å med de stjernene var jo helt topp

    SvarSlett
  3. Så lekker, utrolig flott boks.
    Takk for at du deltar på utfordringen hos oss i KortoMania.
    Klem Sissel

    SvarSlett
  4. Pop-up boks så stilig og flott,men tøffe elementer.I Like :)
    Tusen takk for at du deltar på bursdagsutfordringen hos Scandinavia Paper Fun.
    Smil fra DT Vibekke

    SvarSlett
  5. Kjempe stilig! Disse boksene er så tøffe!
    Takk for at du deltar på scrappegarasjens utfordring.
    www.scrappegarasjen.no

    SvarSlett